Standing next to me

 Sitter hemma och är sjuk, dricker te, lyssnar på brittisk pop och drömmer om indiepojkar med brunt lockigt hår och smilgropar.
 
Jag måste berätta om en helt underbar bok jag har läst, Kapituler omedelbart eller dö heter den, och det är den bästa bok jag någonsin har läst. Boken handlar om två tjejer som är 15 år gamla, Lovely och Mary, de älskar engelsk popkultur (percis som jag) och fantiserar om at lfytta till London. oken är skirven i ett fantastiskt poetiskt språk som gör att man inte vill lägga ifrån sig boken (vilket jag inte gjorde) utan bara fortsätta läsa. Jag blev riktigt ledsen när den tog slut, jag ville ha mer!
 
Dagens låt blir Standing next to me med de underbara pojkarna The Last Shadow Puppets (som har luggar att dö för fniss).

Ni får en bild på en helt underbar äng från Österlen, Skåne
 
Kramar Else
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tea and Poetry

Två tjejer som driver en blogg om te, fotografi, musik och poesi.

RSS 2.0