...got yourself another hour and you gave half of it to me...

Hej!
 
Nu leker vi Jeopardy: Hon är ett underbart, inspererande, vackert, musikaliskt geni född i Moskva, uppväxt i New York.
 
Svar: Vem är Regina Spektor?
 
Åhhhh, jag älskar hennes musik. Skulle göra nästan lite vad som helst för att få se henne live. Hon var ju i sverige  under sommaren, men jag kunde inte gå. Förra sommaren så levde jag på hennes musik, lyssnade nästan varje kväll för att kunna sova. Gör det fortfarande. Hennes musik är som min drog. Typ.
 
Min nya favorit för tillfället är denna låt. Det är en ny verion av en av hennes äldre låtar (ja, orginalet är minst lika bra) som dök upp på hennes nya album, What we saw from the cheap seats. Den nya versionen finns även på ryska, det låter faktiskt mysigt. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tea and Poetry

Två tjejer som driver en blogg om te, fotografi, musik och poesi.

RSS 2.0